Här hittar du all information om våra villkor rörande hur du kan utnyttja vårt generösa erbjudande om öppet köp, hur du kan ångra dig, hur du kan reklamera en felaktig vara.
Läs igenom våra villkor nedan, så att du vet vilka möjligheter som vi erbjuder.
Vi strävar alltid efter att din totalupplevelse ska vara den allra bästa när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi alltid öppet köp i 30 dagar.
För att kunna utnyttja öppet köp, så behöver du returnera den eller de varor du har beställt i säljbart skick i obrutna förpackningar. Då får du dina pengar tillbaka.
Du står för returfrakten till oss, om du önskar utnyttja öppet köp. Se mer under "Så här returnerar du" för instruktioner om hur du skickar varor i retur till oss.
Skicka ett meddelande till oss på adress order@defineme.se där du uppger ditt ordernummer och vilken/vilka varor du vill utnyttja din rätt till öppet köp för.
Så snart vi får tillbaka produkten eller produkterna från dig så återbetalas dina pengar, exklusive fraktkostnad, via Klarna.
När du som privatperson handlar i webbshoppen tillämpas alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen.
De 14 dagarna räknas från det att du har tagit emot en vara som du har beställt, eller kan anses ha tagit emot varan.
För att ångerrätten ska gälla behöver du meddela oss inom den angivna tiden. Läs mer på konsumentverket.se för detaljer. (Men tänk på att vi även erbjuder öppet köp i upp till 30 dagar!)
Du meddelar oss att du har ångrat dig genom att fylla i Konsumentverkets blankett för ångerrätt, som du hittar här.
Om du vill skicka in blanketten med e-post, så skannar du in den och skickar den till order@defineme.se.
Om du vill skicka in blanketten med vanlig post, så adresserar du den till:
Define Me Scandinavia AB
Stationsgatan 4A
384 30 Blomstermåla
Produkten skall vara i säljbart skick i oskadad förpackning när vi tar emot den från dig. Läs mer nedan under "Så här returnerar du" rörande hur du återsänder din vara till oss.
Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. I övrigt återbetalas hela köpesumman för produkten som du returnerar. Se nedan under kapitel Återbetalning för information om hur en återbetalning går till.
Om du mot förmodan skulle ta emot en vara från oss som du anser är felaktig, så kan du reklamera den. Då måste du kontakta oss, innan du skickar tillbaka din vara till oss.
Du har enligt konsumentköplagen upp till tre års reklamationsrätt på varor som köps i denna butik. Tänk på att alltid rapportera eventuella fel så snart du upptäcker dem. Reklamationsrätten gäller endast för ursprungliga fel, exempelvis ett fabrikationsfel.
Meddela oss varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig i ett e-postmeddelande till adressen order@defineme.se. Uppge ditt ordernummer i detta meddelande till oss, för att vi ska kunna hantera din order.
Vi kommer då att skicka dig instruktioner om hur du ska gå vidare med din reklamation.
Du kan inte byta en vara hos Define Me Scandinavia AB. Om du önskar en annan vara, så behöver du returnera varan i din ursprungliga beställning med åberopande av öppet köp eller ångerrätt och lägga en helt ny order.
Vill du inte behålla varan/varorna som du har fått levererade från vår butik?
Då kan du antingen utnyttja vårt generösa erbjudande om öppet köp ovan, eller den lagstadgade ångerrätten.
Så här gör du för att returnera en vara till oss:
Obs! Retur som orsakas av reklamation ska ske så snart vi har skickat dig instruktioner om hur du ska gå vidare med reklamationen. Läs mer om reklamationer ovan.
Återbetalning sker normalt inom 10 dagar men senast inom 14 dagar efter att vi har mottagit meddelandet om utnyttjandet av öppet köp, ångerrätt, eller efter att vi har godkänt en reklamation.
Vi behöver dock ha fått varan tillbaka till oss innan utbetalning kan göras.
Återbetalningen sker via Klarna.
Webbutveckling: Novitell AB